Vliegreis en eerste reisdag - Reisverslag uit Rustenburg, Zuid-Afrika van Lies Aken - WaarBenJij.nu Vliegreis en eerste reisdag - Reisverslag uit Rustenburg, Zuid-Afrika van Lies Aken - WaarBenJij.nu

Vliegreis en eerste reisdag

Door: Lies/joke

Blijf op de hoogte en volg Lies

22 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Rustenburg

Hallo allemaal
We hebben een goede vliegreis achter de rug van 10 uur. We zaten helemaal achterin en hadden vrij ruime plaatsen. Nadat we op de foto waren gezet bij de douane konden we onze koffers gaan halen. Zo gezegd, zo gedaan en dan naar de uitgang. Onze zakken gevuld met de Rand en op zoek naar onze taxi, die niet kwam opdagen. Bij de informatie kregen we hulp bij het bellen naar het guesthouse. Daar bleek dat ze geen taxi voor ons hadden geregeld. De hulpvaardige man heeft ons voor een goede prijs weggebracht. Aangekomen bij het guesthouse was het al gauw duidelijk dat ze niet op onze komst berekent hadden. Een niet geïnteresseerde dame bracht ons naar onze kamers. We hadden om een flesje water gevraagd dat na een uur nog niet kwam. We zagen het licht uitgaan bij de vrouw en konden dus fluiten naar het water. Bedden waren redelijk, maar het sanitair was beschimmeld. Dus maar niet gedoucht.
De volgende ochtend zaten we te wachten op het ontbijt, maar ook dat werd niet geregeld. Niets gekregen, maar wel 300 rand dat is zo,n 18 euro korting gekregen op de prijs.
Enfin om 9.30 uur kwam er een klein cliootje voorrijden, wat de taxi bleek te zijn naar het depot waar we de auto op moesten halen. De vriendelijke adipeze man keek verbaasd naar ons 4 mensen en onze koffers. Dat gaat nooit lukken moet hij in eerste instantie gedacht hebben, maar we hebben ons er ingepompt en met de klep open achter zijn we heelhuids aangekomen bij het autoverhuurbedrijf. Een aardige dame heeft ons geholpen. De chauffeur heeft ons eerst nog even met een grotere wagen ons naar het winkelcentrum gereden alwaar we een stevig ontbijt hebben genuttigd en water hebben gekocht. Daarna auto in ontvangst genomen en wat bleek de airco werkte niet. Er moest een monteur geregeld worden en toen dat was gefixt konen we om 14.30 uur op weg naar onze bestemming in Rustenburg. Wat we nierziekte is te mooi voor woorde. Wat een uitzicht, wat een geweldige lokale en wat een goede gastvrouw. Ze zal morgen voor ons een geweldig ontbijt klaar maken. Daarna gaan we Pilanusburg bezoeken.

• 22 Augustus 2016 - 19:43

Erik:

Hallo.

Goed te horen dat alles goed is gelopen. Kleine hikjes zul je altijd hebben.

Gr erik en monique.

• 22 Augustus 2016 - 19:52

Henriette Kosters:

Hallo Lies en Huib, Joke en Ben,

Wat een goed idee zo'n rechtstreeks reisverslag. Kunnen we mooi meegenieten.

Wel een paar hobbels nu gehad, maar gelukkig snel overwonnen. Veel plezier en genieten van al het moois op deze aarde!!

• 22 Augustus 2016 - 22:26

Femke:

hallo :-) allemaal

fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan!

geniet van de vakantie en veel plezier!