Polokwane - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van Lies Aken - WaarBenJij.nu Polokwane - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van Lies Aken - WaarBenJij.nu

Polokwane

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

15 September 2016 | Zuid-Afrika, Polokwane

Gisteravond kwam de manager van pokhoje bushlodge gezellig bij ons kletsen. We kregen een fles wijn aangeboden en we hadden leuke gesprekken met name over het wildlife in Botswana en hoe hij zijn bushlodge begonnen was. In Botswana zijn er geen hekken en kan het wild vrij overal rondlopen. Hij vertelde zelfs op de weg 'smorgens een paar keer een luipaard met jongen te hebben gezien. Luipaarden laten zich moeilijk zien dus dat is wel bijzonder. Vanochtend na het ontbijt afscheid genomen. De manager wilde graag dat wel nog eens terug zouden komen en gaf aan ons ook te willen helpen bij andere overnachtingen, ons mooie plekken te willen laten zien en zo meer. Als afscheid kregen we een poloshirt en cap aangeboden. Zo bijzonder weer zo'n ontmoeting.
We zijn de grens over gegaan bij Martins drift wat 10 minuten duurde. Een makkie dus vergeleken met voorgaande bordercrossings.
Onderweg merkte Huib op dat de accu niet meer oplaad en 2dg terug was ook de airco er weer mee gestopt. Dat namen we maar voor lief omdat het einde van onze reis er zit aan te komen. Maar een accu die niet meer oplaadt is een ander verhaal. Dus gebeld met camperhire die ons een adres in toen gaf om te kijken wat er aan de hand is. Huib denkt dat de dynamo kapot is. De guys zijn nu naar de garage. Gelukkig is iemand hier vd lodge mee gegaan om de weg te wijzen. De garage sluit om 17.00 uur. Hopelijk zijn ze op tijd. Wordt vervolgd.